Bacalah, Ini Tentatif Hari Kiamat

Aku mulakan dengan kejadian paling dekat dengan kita, iaitu pasal Dajjal. Dajjal ni tak akan muncul sehingga beberapa syarat dipenuhi. Sebelum dia datang, 3 tahun akan terjadi macam ni; Tahun 1 – Allah memerintahkan langit untuk menahan sepertiga air hujan. Tahun 2 – Dua pertiga air hujan ditahan. Tahun 3 – Tidak ada hujan turun…

Kenapa Malaysia Tak Boleh Ada 4 Musim?

Tengok semua netizen teringin nak daerah masing-masing jadi 4 musim. Kenapa Malaysia tak boleh ada 4 musim? Mari kita imbas kembali subjek Geografi tingkatan 3. Bumi ini berbentuk bulat ataupun tepatnya spheroid, walaupun tenang ia berputar di angkasaraya tapi paksinya condong sedikit sebanyak 23.4 darjah. Sebab itu kita tengok kebanyakkan model globe dia akan senget…

Cara Mengenal Tayar ‘Botak’

Bila sebut tayar botak, kita mesti terbayang tayar yang licin takde bunga macam kepala orang yang botak licin takde rambut. Salah sebenarnya tu. Semua tayar yang dah botak selalunya akan nampak masih penuh dengan bunga yang dalam, jadi kita kena tahu macam mana nak kenal tayar botak. Apa maksud tayar botak? Indikator botaknya tayar ialah…

Aplikasi Terbaik Untuk Wanita Datang Bulan

Saya sarankan semua wanita, manfaatkan telefon bimbit masing-masing dengan install ‘Period Tracker’ bagi memudahkan kalian ingat tempoh haid dan tempoh suci haid. Ingat, yang perempuan, WAJIB ambil tahu dan tahu mengenai darah-darah wanita. Fardhu ain kan? Sebelum tu, tulisan ini khas untuk kaum wanita tapi tak salah dibaca oleh kaum lelaki. Sama-sama belajar. Insya Allah….

Beza Antara Cellphone, Mobilephone & Handphone Yang Anda Mungkin Belum Tahu

  Tahu apa yang negara lain panggil kat menatang yang kau tengah pegang sekarang ni? Dekat US mereka panggil ‘cellphone’. Di pendekkan dari perkataan ‘cellular phone’. ‘Cellular’ ni sejenis teknologi rangkaian komunikasi mobil tanpa wayar. Disebabkan tiada makna yang sinonim maka DBP menyerap perkataan ni dalam kamus jadilah telefon selular. Negara lain yang turut guna…