Ikut Petua Ini Kalau Nak Cili Padi & Barang Dapur Lain Tahan Lama

#1 Cili Padi Kalau beli cili padi ni kurang dari seminggu hingga dua minggu mesti ada yang dah layu dan busuk kan? Buang tangkai dan basuh bersih. Keringkan cili padi dahulu sebelum masukan dalam bekas bertutup. Dalam masa yang sama, kupas seulas bawang putih dan simpan bersama cili padi tersebut. #2 Bawang Lain orang, lain…

Tips Turunkan Berat Badan Dari 104kg Kepada 52kg Tanpa Pil Atau Supplement

  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Assalamualaikum. Since terlalu ramai bertanya tentang keadaan saya, saya jelaskan disini mengenai bagaimana saya kurus dan jadi seperti harini. . 2015 – Tahun saya berkahwin dan masa tu berat saya 94kg. Masa tu memang rasa badan berat tapi pedulilah asalkan ada lelaki nak. Hahaha. 2016 – Berat naik ke 104kg….

Cara Mudah Masak Pulut Tanpa Perlu Ukur Air

Nak tau tak cara mudah masak nasi pulut tanpa perlu ukur air. Pulut lembut , tak lembek dan tak mentah. Ni cara akak masak, memang mudah dan cepat. Boleh baca di pic cara buat. Jangan lupa share untuk manfaat bersama. . Basuh pulut macam biasa. Kemudian bubuh ja air banyak mana pun. Tak payah ukur-ukur…

Cara Mudah Nak Lembutkan Daging Atau Ayam Beku Dalam 5 Minit

. Buat kaum perempuan atau mak-mak yang nak masak mesti leceh nak tunggu daging atau ayam yang kita bekukan kat dalam peti sejuk jadi lembut sebelum boleh potong dan masak. Kadang-kadang tu belum balik lagi mak dah call suruh keluarkan rendam daging nak masak. Sebenarnya ada cara mudah nak lembutkan daging dalam masa 5 minit…